תאורת לד נהנת מיתרונות רבים לעומת תאורה המסוססת על חוט להט או גז (הלוגן).
החסרון של עלות רכישה גבוהה יותר לעומת הטכנולוגיות הישנות בטל בשישים בשימוש לאורך זמן ויתרה מכך, הולך ונעלם בהדרגה עם ירידת המחירים 5%, כלומר כ- 95% מהאנרגיה המושקעת בתהליך מתפזרת כחום לסביבה. אלא שמטרת הנורה אינה חימום ושרפת אצבעות במגע מזדמן.
תאורת LED מבוססת על הזרמת חשמל דרך דיודה (מוליך למחצה- semiconductor) היוצרת אור בעת מעבר החשמל דרכה. התהליך יעיל בהרבה ולכן כמות החום הנוצרת אפסית (ה-LED הפועל קר למגע) בעוד כמות האנרגיה ההופכת לאור גדולה בהרבה יחסית לטכנולוגיית חוט הלהט.
LED מודרני יעיל בערך פי עשרה ממנורת חוט להט. במילים אחרות, לכל וואט אנרגיה נקבל פי עשרה לומנים (Lumens- יחידות מידה של תאורה).
בנוסף, אורך החיים של נורת ה-LED ארוך לאין שעור מאורך החיים של מנורת להט. האלמנט הרגיש במנורה (החוט) אינו קיים. היחידה המאירה, צ’יפ אלקטרוני מותקן בתוך מעטפת פלסטיק שקופה, אינה רגישה לזעזועים- תכונה חשובה ביותר במיוחד בכלי שייט.
לתשומת לב -LED, בניגוד לנורת להט, פולט אור באורך גל יחיד. בתחילת דרכם, ייצרו הלדים אור כחול קר.
ה-LED המודרני יודע לייצר אור לבן נעים. למעשה ניתן להשיג לד בכל צבע / גוון רצויים ללא צורך בפילטר.
ניתן להתקין לתאורת לד עמעם (dimmer). שימוש בעמעם מוריד עוצמת תאורה של הלד ללא לשנות צבע, בניגוד לשימוש בעמעם בצרוף מנורת להט, שם הצבע מצהיב ככל שהזרם נחלש.
השלכות לכלי שייט
יעילות: כפי שכבר נאמר לעיל, יעילות ה- LED היא בערך פי עשרה מיעילות נורה רגילה. זה גורר אחריו צריכה מופחתת של חשמל מבנק סוללות השרות- חסכון במחזורי טעינה והקלה על האלטרנטורים / מטענים.
אורך חיים: נורת לד מתוכננת לפעול בטווח של בין 50,000 – 100,000 שעות. בהחנה של פעילות במשך 12 שעות ליום, כל יום, זהו אורך חיים של בין 11-22 שנים לעומת כשנה של נורה רגילה!
יחד עם זאת בחלוף מספר שנים ה -LED יכול להפוך קצת עמום יותר. החלפה של פעם ב – 10 שנים של נורת LED היא בהחלט טווח שימוש סביר ללא ירידה ברמת התפקוד.
היחידה קרה למגע. ניתן להשאיר תאורה פועלת שעות בלי חשש להתחממות או שרפה מקרית הנובעת ממגע למשל של וילון תועה.
חיווט: עקב היעילות הגבוהה, ניתן להשתמש בחוטים דקים יותר בין בנק הסוללות לבין מערכת התאורה. לתשומת לב – גם מערכת ההגנה (Fuses, Breakers) צריכה להיות מותאמת לזרם נמוך יותר.
תאורת ניווט: הרבה טענות ודעות חלקן מוטעות הסתובבו באינטרנט בשנים האחרונות בנושא זה. בעיקרן טענות על כך שאורות הניווט לא סיפקו תאורה בעוצמה הנדרשת או בצבע האור הנדרש על פי התקנות מאורות אלו.
בעיה זו נעלמה עם הדורות החדשים של הלדים. הלדים המודרניים מספקים הן צבעים מדוייקים בהתאם לתקנות (אפילו יותר מדוייקים מהנורות הקונבנציונאליות) והן עוצמה בתקן הנדרש.
כמובן שהם נהנים מכל היתרונות המפורטים לעיל.
בשוק קיימות גם יחידות תאורות ניווט חרום הפועלות על סוללות AA כתחליף למערכת תקולה של כלי השיט וכן מערכות להתקנה מתחת לקו המים להארת התחתית / הסביבה.
ימית סחר הוקמה בשנת 1973, על ידי דורון עזרא ואיתן פרידלנדר.
בתחילת דרכה, עסקה החברה בייצור מוצרים לשימוש ימי, כיום בימית בעיקר עוסקים בייבוא
מוצרים מתחום היאכטות והסירות, גלישת גלים, קייט-סרף , גלישת רוח וביגוד מתאים לפעילויות אלו.
בין היתר משווקת – למועדוני השייט והגלישה, חנויות ואנשים פרטיים.